Teknoloji

En yeni UI/UX trendleri markaları bir adım öne taşıyor

Tasarım sektörü, teknolojik gelişmelerin düzenli olarak değiştiği bu çağda, iş paketlemeden web sitesi tasarımına kadar her departmanda önemli bir rol oynamaktadır. Yeni trendlerin ortaya çıkmasıyla birlikte tasarım endüstrisinde rekabet gücünü korumak isteyen tasarımcılar için en son trendleri ve teknikleri takip etmek değerli hale geliyor. Gelişmeleri yakından takip eden ve deneyimlerini paylaşan TesterYou Kurucusu Barış Sarıalioğlu, “Markalaşma ve dijital tasarım alanında hangi trendlerin yükselişte olduğunu bilmek sizi bir adım öne çıkarıyor” dedi. En son 3 UI/UX trendini listeler.

Grafik tasarım terimi icat edildiğinden beri, endüstri her zaman değişmekte ve gelişmektedir. Her yıl, teknolojideki değişikliklerden ve zamanın ruhundan etkilenen yeni trendler ortaya çıkıyor. Gelişmeleri yakından takip eden tasarımcılar, çağın önceliklerini ve duygularını doğru analiz ederek zaman zaman başarıya ulaşabilmektedir. Tasarım ve deneyim kavramlarının buluştuğu UI/UX trendleri, rekabetçi kalmak isteyen tasarımcıların ilgiyle takip etmesi gereken yeni trendlerin ortasında yerini alıyor. TesterYou Kurucusu Barış Sarıoğlu, “Sürekli değişen ve güncellenen bu trendin bir adım önünde yer almak isteyen marka ve tasarımcılar, yükselen trendlerin ön saflarında yer almalı. Dijital tasarım alanında hangi trendlerin yükselişte olduğunu bilmek sizi bir adım öne çıkarıyor.” ve en son 3 UI/UX trendini listeler.

 

1. 3D

2B görseller ve illüstrasyonlar, UI/UX tasarımında hala yaygın olarak kullanılırken, tasarımcılar için işe alma veya motifler ortada bile olabilir. Ancak Facebook’un Metaverse projesini duyurmasıyla 3D modelleme yükselen trendlerin ortasına giriyor. Metaverse, kullanıcıların özelleştirilebilir avatarlar aracılığıyla birbirleriyle etkileşime girebilecekleri, dijital ortamların keşfedilip paylaşılabileceği sanal bir platform oluşturmayı hedefliyor.

Ancak 3D tasarım, Metaverse gibi büyük ölçekli projelerle sınırlı değildir. Birçok UI/UX tasarımcısı, derinlik, doku ve etkileşim eklemek için tasarımlarına 3B öğeler ekler. Örneğin, 3B simgeler ve animasyonlar daha ilgi çekici ve dinamik bir kullanıcı deneyimi yaratabilirken, 3B yapı görselleştirmeleri müşterilerin bir yapıtı satın almadan önce daha uygun şekilde görselleştirmesine yardımcı olabilir.

 

2. Parlak Renkler ve Gradyan

Giderek kalabalıklaşan dijital ortamda, parlak renkler ve gradyanlar kullanmak, bir markanın veya çalışmanın rakiplerinden sıyrılmasına yardımcı olabilir. Grafik tasarımda ve dijital medyada, gradyanlar genellikle bir derinlik, doku ve görsel ilgi duygusu yaratmak için kullanılır. Olumlu neşe ve memnuniyet duygularıyla ilişkilendirilen sarı ve turuncu gibi canlı renkler, görsel olarak çekici bir kullanıcı deneyimi oluşturmaya yardımcı olur.

Parlak renkler, benzersiz bir marka kimliği yaratmanın etkili bir yolu olabilir. Ancak renk seçimlerinin markanın maliyeti ve kişiliği ile uyumlu olması önemlidir. Bu nedenle her türlü tasarım için uygun olmayabilir. Bir renk şemasına karar vermeden önce hedef kitlenin amacını ve duygularını göz önünde bulundurmak etkili olur.

 

3. Minimalizm

3D ve parlak renkler yükselirken, “az çoktur” moda olmaya devam ediyor ve yakın gelecekte de devam etmesi bekleniyor. Minimalizmin amacı, gereksiz olan her şeyi ortadan kaldırmak ve onu oluşturan temel unsurlara odaklanmaktır. Minimalizmden yararlanmak isteyen tasarımcıların gereksiz özellikleri veya öğeleri kaldırması, düzeni ve tipografiyi düzene sokması ve nötr veya kısıtlanmış bir renk paleti kullanması gerekir. Arayüz ne kadar basit ve anlaşılır olursa, kullanıcılar için o kadar tatmin edici olur.

Bir tasarımcı için yeni tasarım trendlerini takip etmek değerlidir ancak son olarak hedef kitlenin özel ihtiyaç ve beklentilerine cevap veren, kullanıcı merkezli tasarımlar oluşturmak en etkili yöntemdir. Kullanılabilirlik ve erişilebilirlik konularına odaklanırken aynı zamanda akımı yakalayan tasarımlar yapıldığında kalıcılığı artıyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu